Laatste week: Etosha - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Mariska - WaarBenJij.nu Laatste week: Etosha - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Mariska - WaarBenJij.nu

Laatste week: Etosha

Blijf op de hoogte en volg Mariska

02 Juni 2016 | Namibië, Windhoek

Hoi allemaal,

Hier mijn laatste update, voor ik weer naar huis toe ga! De tijd is weer omgevlogen…

De laatste week hier heb ik niet veel gewerkt. Mijn laatste interview was met een Bushmen-expert, die vlakbij Tsintsabis woont. Hij was niet erg positief over Bushmen en hun management skills… Maar ik denk dat de manager van Treesleeper het tegendeel bewijst! Het feit dat Treesleeper is zoals het is momenteel, met half-afgebouwde gebouwen, en geen geld voor personeel, komt mijn inziens door toedoen van de overheid… Doordat de gebouwen half af zijn, komen er weinig tot geen toeristen meer. Maar hiervoor deed Treesleeper het best goed! De camp-site is nog steeds operationeel, dus ben je op zoek naar een unieke plek in het Noorden van Namibië, bijvoorbeeld als je op weg bent richting Etosha, bezoek dan zeker Treesleeper! Het is een mooi project, wat echt iets teruggaf aan de community. De bushwalk en village tour zijn zeer interessant, en de guides hebben veel kennis. Ik hoop van harte dat dit project snel afkomt, en de toeristen weer naar Treesleeper komen. De mensen verdienen het, en het is een prachtig stuk van Namibië!

Als afsluiting ben ik naar het meer Guinas geweest, een meer zoals Otjikoto, maar hier kon je echt tot bij het water komen. Was mooi om te zien! Daarna doorgereden naar Etosha, en al de eerste middag veel dieren gezien! Om maar even mijn lijstje af te gaan: impala’s, springbokken, oryx (gemsbokken), rode hartebeesten, giraffen, zebra’s, koedoes, blauwe gnoes, struisvogels, koritrappen, gieren, zebramangoesten, olifanten, zwarte neushoorns, jakhals en een gevlekte hyena! ’s Avonds bij de waterplaats Halali interessant gedrag van 3 zwarte neushoorns gezien, waarbij een jong met een mannetje ging sparren, ondanks dat zijn moeder niks van dat mannetje moest hebben in eerste instantie.

De volgende dag minder dieren gezien, maar als nog een mooie dag gehad! ’s Avonds een night drive gedaan, maar helaas ook niet heel veel gezien. Wat wel heel gaaf was, was een Afrikaanse wilde kat! Voor mij de eerste goede sighting van een wilde kat. Ook hebben we witte neushoorns gezien, die zijn vrij zeldzaam in Etosha. De laatste dag met een hoogtepunt afgesloten…. 3 cheeta’s! Er zijn maar weinig cheeta’s in Etosha, omdat er teveel andere (grote) roofdieren zijn, zoals leeuwen en hyena’s. Cheeta’s leven meer op boerderijland in Namibië.

Al met al weer een mooie tijd gehad in Namibië, nu sparen om weer zo snel mogelijk terug te gaan ;) Ik vlieg vrijdag rond 14:00 uur en kom zaterdag rond 11:00 aan in Nederland. Dan helaas geen tijd om uit te rusten, dan begint het analyseren van mijn interview data, en het opschrijven. Ik hoop iedereen weer snel te zien! Tot gauw,

Liefs, Maris

Foto’s: https://goo.gl/photos/HMKRiRoA8zHgFJYY8 (klik op de 'i' voor de beschrijving bij de foto)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 26 Juni 2010
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 43161

Voorgaande reizen:

13 Februari 2017 - 31 December 2018

Wildlife dierenarts

15 Maart 2016 - 15 Maart 2016

Treesleeper Camp

24 September 2014 - 18 Januari 2015

Namibië - Farming with predators

28 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Cheetah Conservation Fund

01 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Modgaji Conservation and Rehabilitation Project

Landen bezocht: