Dag 1 Het is begonnen… (Windhoek) - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Mariska - WaarBenJij.nu Dag 1 Het is begonnen… (Windhoek) - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Mariska - WaarBenJij.nu

Dag 1 Het is begonnen… (Windhoek)

Blijf op de hoogte en volg Mariska

28 Augustus 2013 | Namibië, Windhoek

Vandaag een lange dag gehad, de reis naar Namibië was begonnen! Op Amsterdam begon het al lekker met de tickets die opeens niet meer helemaal klopte, maar gelukkig was dat vrij snel opgelost. Na het afscheid van ouders en oma was het dan echt zover, en gingen we door de douane. Alles verliep gelukkig heel soepel, en hadden bij geen van de vluchten vertraging. Eenmaal in Windhoek aangekomen was het wel even spannend… Zouden onze koffers zijn aangekomen? En belangrijker… Zouden we het land wel in mogen? We hadden immers geen werkvergunning gekregen, en je mag naar maximaal 90 dagen in Namibië verblijven met een toeristenvisum. Terwijl op onze ticketgegevens staat dat we 5 maanden blijven…! We hadden al een mooi uitgedacht plan bedacht dat we maar 1 maand in Namibië zouden blijven, daarna door zouden gaan naar Zuid-Afrika en Botswana om daar verder te reizen. Om dit verhaal kracht bij te zetten hadden we al buskaartjes gekocht naar Zuid-Afrika :p Gelukkig bleken we onszelf weer veel te druk om niks gemaakt te hebben, want de douanebeambten gunden ons nauwelijks een blik waardig, en we kregen zonder problemen een toeristenvisum!

Vanaf Windhoek airport zijn we met een taxi naar Windhoek gereden, om vervolgens afgezet te worden bij ons hostel, Cardboardbox Backpackers. Niet helemaal een super hostel, maar goed te doen, en we hebben lekker geslapen.