Stage in Namibië!!! - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Mariska - WaarBenJij.nu Stage in Namibië!!! - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Mariska - WaarBenJij.nu

Stage in Namibië!!!

Blijf op de hoogte en volg Mariska

08 Augustus 2013 | Nederland, Zeist

Over 20 daagjes is het al zover... Dan ga ik stage lopen in Namibië bij het Cheetah Conservation Fund (CCF)! Op 28 augustus vlieg ik met Marianne, een medestudent, via München en Johannesburg naar Windhoek, waar we op 29 augustus aankomen. De stage duurt 5 maanden, en we zetten weer voet op Nederlandse bodem op 30 januari. De tickets en huurauto zijn geboekt, alle accommodaties en contracten zijn rond, dus nu hoeven we ons alleen nog druk te maken hoe we in hemelsnaam voor 5 maanden moeten gaan inpakken! En oh ja... het visum...

We gaan eerst een weekje rondreizen door Namibië. De eerste nacht verblijven we in Windhoek, om vervolgens vrijdag naar Spitzkoppe te rijden. Dat is een grote berg in de Namibwoestijn. We zitten daar (als we de website mogen geloven) in een mooie kamer met prachtig uitzicht over het landschap.

De volgende dag rijden we door naar Swakopmund, een oud-Duits plaatsje aan de kust. Hier blijven we 3 nachten. Wat we hier precies gaan doen moeten we nog even bekijken.

Op 3 sep vertrekken we vroeg, want we gaan naar het hoogtepunt van onze 'rondreis': De Sossusvlei! De Sossusvlei ligt op zo'n 6 uur rijden van Swakopmund en ligt in de Namibwoestijn. Het staat bekend om zijn prachtige hoge rode zandduinen, waarvan een paar de hoogste ter wereld zijn! Vlakbij de Sossusvlei ligt ook de Dodevlei, een witte kleivlakte, met af en toe het eeuwenoude skelet van een boom, die niet vergaan vanwege de droogte (zie omslagfoto bovenaan). Ook hier zitten we in een prachtige accommodatie met uitzicht over de duinen. We blijven hier 2 nachten.

5 september is het tijd om weer terug te gaan naar Windhoek, weer een lange rit voor de boeg die dag... Zo'n 6 uur rijden. In Windhoek zullen we nog wat inkopen doen en de stad verkennen. Op 8 september is dan dan echt zo ver, dan worden we opgehaald door iemand van het CCF.

Het CCF is in 1990 opgericht door Dr. Laurie Marker en bevind zich op 43 km van Otjiwarongo. Het CCF zet zich in voor het behoud van de cheeta. Om dit te bereiken worden cheeta's opgevangen, maar de focus ligt op de wilde cheeta's en hun habitat. Omdat het CCF al een poos meedraait, en veel expertise heeft opgebouwd, wordt het beschouwd als DE cheeta organisatie ter wereld. Naast het behoud van de cheeta (conservation) houdt het CCF zich bezig met educatie, onderzoek, trainingen, eco-toerisme etc. Ook fokken zij met Anatolische herders, die boeren kunnen gebruiken om hun vee te beschermen, en dus geen cheeta's meer hoeven te schieten. Kortom, een grote organisatie met veel activiteiten! Website: http://www.cheetah.org/

Het project waar ik aan ga werken weet ik nog niet, dit krijg ik te horen zodra we daar aankomen. Ik heb er al erg veel zin in, ben erg benieuwd hoe het er daaraan toegaat. Gelukkig ken ik twee studenten die ik regelmatig stalk en mij van alles erover kunnen vertellen, aan de voorbereiding zal het dus niet liggen! Als het goed is hebben we daar gewoon internet en kan ik regelmatig een berichtje achterlaten.

Ik kijk uit naar jullie reacties, en hoop dat ik een hele mooie tijd tegemoet ga in Namibië!

Veel liefs,

Mariska

  • 08 Augustus 2013 - 11:56

    Marianne:

    Hoi Mariska!

    Gaaf hoor!! Snap dat je er al super veel zin in hebt! Je gaat zonder twijfel een onvergetelijke tijd tegemoet! Heel veel plezier en ik ga je volgen hoor!

    Groetjes,
    Marianne

  • 08 Augustus 2013 - 17:17

    Ytje:

    Jeetje, super leuk man! Hopelijk krijgen jullie het daar goed naar het zin en ook een leuke opdracht:) Veel plezier!

  • 08 Augustus 2013 - 19:09

    Nadia Van Poorten:

    Hey Mariska! Ben nu al jaloers.. Haha! Maar Superleuk wat je gaat doen joh! Ik ga je zeker de komende maanden weer volgen! Succes met inpakken! X

  • 09 Augustus 2013 - 12:02

    Marieke:

    Jeej! Heb me aangemeld dat ik op de hoogte blijf, ben benieuwd!!!! Succes met de voorbereidingen! ;)

  • 12 Augustus 2013 - 16:39

    Oma:

    Goeie reis gewenst, doe voorzichtig! Liefs en dikke kus, je oma

  • 14 Augustus 2013 - 19:48

    Myrna:

    Succes met de voorbereidingen en heel veel plezier. Liefs Myrna

  • 28 Augustus 2013 - 09:31

    Gert:

    Hoi Maris,

    Een hele goede reis vandaag naar Namibie, we gaan je reisverslag volgen.

    Groetjes,

    Gert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zeist

Mariska

Actief sinds 26 Juni 2010
Verslag gelezen: 617
Totaal aantal bezoekers 43480

Voorgaande reizen:

13 Februari 2017 - 31 December 2018

Wildlife dierenarts

15 Maart 2016 - 15 Maart 2016

Treesleeper Camp

24 September 2014 - 18 Januari 2015

Namibië - Farming with predators

28 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Cheetah Conservation Fund

01 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Modgaji Conservation and Rehabilitation Project

Landen bezocht: