Update - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Mariska - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Mariska - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Mariska

08 April 2018 | Namibië, Windhoek

Hallo!

Hoe gaat het daar in het natte en winderige kikkerlandje? Hier begint het langzaamaan winter te worden, de nachten worden iets koeler. We hebben gelukkig wat regen gehad, maar we hope natuurlijk dat er nog meer komt. Grote delen van het land zijn nog erg droog.

Na de Congo trip hebben we verschillende jobs gehad, we hebben o.a. kudu’s, roans en sables gedart. Deze dieren werden dan bijvoorbeeld naar een ander deel van de farm gebracht, of naar een heel andere farm. Ook hebben we neushoorns gevaccineerd tegen miltvuur. Miltvuur komt redelijk veel voor in Namibië, het is dus erg belangrijk deze dieren hier tegen te vaccineren. Verder heb ik een bomavangst bijgewoond. Ulf doet deze niet zelf meer, maar hij helpt Bernie, onze helikopterpiloot waar nodig. Hierna werd het behoorlijk druk, en hebben we een volle week werk gehad waar we dieren gedart hebben. Toen we na vier dagen op een farm in het zuiden geweest waren, en terug naar huis gingen, werden we gebeld door iemand in het noorden, of we niet onmiddellijk konden komen voor een zieke sable. Dus snel naar huis, nieuwe kleren gepakt, en weer door! Helaas heeft de sable het niet gehaald… We hebben daar toen nog wel een boel andere sables gedart, gemeten en geschoven.

Rond Pasen heb ik gewerkt in de kliniek, en een beetje rondom het huis gewerkt. In mijn moestuin heb ik zou tomaten, wortels, wat kruiden en courgettes geplant… Hopelijk gaat er iets groeien! Het bevalt nog steeds supergoed hier, heerlijk rustig! Alleen… ik heb wel bezoek gehad van een hele hongerige muis… Mijn veters van m’n werkschoenen afgeknaagd, de kabel van m’n camera helemaal door, en hij was begonnen aan mijn ventilator en modem… Twee dagen later besloot hij mijn tas op verschillende plekken door te knagen… Toch maar naar de winkel om muizenvallen te halen, maar sinds ik ze heb uitgezet, is er geen muis meer te bekennen! :p Verder ben ik nog een paar dagen naar m’n oude stageplaats geweest, en hier heb ik mijn naamgenoot ontmoet… er is een baby neushoorn naar mij vernoemd, hoe gaaf is dat!!!

Aankomende dinsdag, 10 april om 21:30 wordt ‘De reis van je leven’ uitgezonden op RTL4 (en woensdag middag 15:00). Deze eerste aflevering gaat over Sophie, een meisje wat ongeneeslijk ziek is en met haar vriendinnen een ‘laatste’ reis naar Namibië gemaakt hebben. We hebben in Erindi toen een leeuw gedart en een GPS-halsband omgedaan, waar zij bij waren. Ik weet niet wat er precies uitgezonden zal worden, maar jullie moeten maar allemaal gaan kijken