Terug in Namibië - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Mariska - WaarBenJij.nu Terug in Namibië - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Mariska - WaarBenJij.nu

Terug in Namibië

Blijf op de hoogte en volg Mariska

27 Februari 2018 | Namibië, Windhoek

Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels alweer een paar weken in Namibië. Er zijn wel wat veranderingen ten opzichte van vorig jaar… Vorig jaar werkte ik voor 2 bedrijven: Wildlife Vets Namibia (veterinair werk) en Super Game Dealers (translocatie van wild). Wildlife Vets is van Ulf, Super Game van Ulf en een partner. Ik werkte het meeste voor Wildlife Vets, maar ook een beetje voor Super Game. Ik ging soms mee naar boma vangsten, en ook de Congo-deal liep via Super Game. Daarnaast deed ik wat marketing, zoals Facebook, website, posters en filmpjes maken. Begin dit jaar heeft de partner van Ulf besloten dat hij niet meer met hem verder wilde. Ulf heeft een deel van de trucks waarin het wild wordt getransporteerd gehouden, en wil nu alleen nog exporten doen, dus naar Angola en Congo bijvoorbeeld. Niet meer al die massavangsten binnen Namibië. Ik vind het niet zo erg, was nooit zo’n fan hiervan, maar… dit betekent wel een deel van mijn salaris wat wegvalt…

Gelukkig kan ik nu wel bijverdienen in de oude kliniek van Ulf. Ik werk sinds mijn terugkomst voor Rhino Park Veterinairy Clinic in Windhoek. Ik hielp vorig jaar al af en toe mee. Ulf doet nog steeds de moeilijke orthopedische operaties hier. In de kliniek help ik de dierenartsen, ik verzorg de dieren, maak schoon, assisteer bij operaties etc. Om eerlijk te zijn niet helemaal mijn ding (ben liever buiten in het veld), maar ik leer een boel handelingen die van pas komen bij mijn werk voor Ulf, zoals bloed afnemen, infuus aanleggen, goed monitoren van dieren onder anesthesie, ziektes etc. Ulf heeft de laatste tijd veel les gegeven op de diergeneeskunde faculteit van Namibië, en ik dus heb ik aardig wat uren gemaakt in de kliniek. De afspraak is nu dat ik natuurlijk voor Ulf in eerste instantie werk, maar als we geen werk hebben, werk ik in de kliniek. Ik woon momenteel zo ongeveer naast de kliniek.

Maar… nog een nieuwtje… In maart ga ik verhuizen! Ik ga terug naar Brakwater, een gebied net boven Windhoek. Ik woon dan een stuk dichterbij Ulf, en lekker buiten de stad. Geen auto’s, getoeter, mensen en lawaai, heerlijk! Het is maar 10/15 minuten rijden naar de kliniek, dus dat valt gelukkig mee. De eigenaresse van het huisje waar ik ga wonen heeft een stichting voor katten. Ze vangt katten op die nergens terecht kunnen (bijvoorbeeld omdat ze plassen in huis), die katten blijven in prachtig grote verblijven met eigen huisjes. Daarnaast heeft ze een pension voor katten. Het huisje is erg mooi en groot, en het wordt grotendeels gemeubileerd.

Qua hoeveelheid wildlife werk viel het tot nu toe nog een beetje tegen helaas. De dag dat ik aankwam in Namibië moesten we gelijk door naar een zieke neushoorn. Verder hebben we jonge tsessebe bullen (snelste antilope ter wereld) gedart, en naar een ander kamp gebracht. Met veel antilopen doen we dit, anders zal de dominante bul ze uit de groep jagen, en misschien zelfs doden.

Verder is het maar afwachten hoe dit jaar zal gaan lopen. Veel mensen zijn behoorlijk negatief over de wildlife-industrie. De economie van Namibië komt (nog?) niet echt op gang, en het is erg droog. Daarnaast zijn de prijzen voor wild erg laag, dus mensen willen niet echt geld uitgeven aan een dierenarts. Het is daarom maar goed dat ik bij de kliniek kan werken, maar hoop toch dat het werk toch op gang zal komen! Er is inmiddels al wel wat regen gevallen, we hopen maar met z’n alle dat er nog heel wat meer komt!

Ik zit momenteel in Congo, meer info volgt binnenkort

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Wildlife dierenarts

Per maart 2017 zal ik werken voor een wildlife dierenarts in Namibië

Recente Reisverslagen:

03 December 2018

Laatste update van 2018

03 November 2018

Update

31 Augustus 2018

Update

06 Juli 2018

Update

03 Mei 2018

Update
Mariska

Actief sinds 26 Juni 2010
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 43185

Voorgaande reizen:

13 Februari 2017 - 31 December 2018

Wildlife dierenarts

15 Maart 2016 - 15 Maart 2016

Treesleeper Camp

24 September 2014 - 18 Januari 2015

Namibië - Farming with predators

28 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Cheetah Conservation Fund

01 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Modgaji Conservation and Rehabilitation Project

Landen bezocht: