Het echte leven gaat beginnen! - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Mariska - WaarBenJij.nu Het echte leven gaat beginnen! - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Mariska - WaarBenJij.nu

Het echte leven gaat beginnen!

Blijf op de hoogte en volg Mariska

01 Februari 2017 | Nederland, Zeist

Hoi allemaal,

Hier even een update over wat ik allemaal ga doen de komende tijd. Zoals de meeste inmiddels wel weten, ga ik emigreren naar het mooie Namibië! Ik ben inmiddels geslaagd voor mijn opleiding Forest and Nature Conservation in Wageningen, en ik moet zeggen dat ik aardig uitgestudeerd ben, lekker aan het werk dus!

Tijdens mijn laatste stage in Namibië heb ik een baan aangeboden gekregen van een wildlife dierenarts, Ulf Tubbesing. In eerste instantie had ik niet echt interesse, ik was immers al op de panda-afdeling van Ouwehands aangenomen! Ik was zelfs al naar kamers aan het zoeken in Rhenen/Wageningen, maar na veel nagedacht te hebben heb ik toch besloten de panda’s af te zeggen, en voor het avontuur in Namibië te gaan. Het was een heel moeilijke keuze, en ik hoop dat ik de juiste heb gemaakt… ;) Pandasia ziet er nu al prachtig uit, en ik vind het erg jammer dat ik er niet bij kan zijn als de panda’s komen. Gelukkig zullen er genoeg foto’s en filmpjes gemaakt worden ;)

13 februari vertrek ik naar Namibië. Ik zal waarschijnlijk net buiten Windhoek, de hoofdstad, gaan wonen. Ulf, de wildlife dierenarts woont ook net buiten Windhoek. Ulf werkt al jarenlang als wildlife arts in Namibië, en geeft veel les op universiteiten. Hij werkt in heel Namibië, met alle diersoorten die er voor komen. Dit maakt het voor mij natuurlijk heel interessant, ik zal ongetwijfeld heel veel gaan zien en leren! Ik zal Ulf gaan assisteren in zijn werk, verder is het voor mij ook nog allemaal een beetje afwachten hoe het zal gaan. Voor wat betreft het werk moet je denken aan het helpen met het transporteren van wild (van kleine antilopen tot olifanten), GPS-halsbanden omdoen bij bijv. leeuwen, onthoornen van neushoorns, vaccineren van dieren en natuurlijk allerlei medische ingrepen.

Ik heb er onwijs veel zin in, al zal het vast niet allemaal rozengeur en maneschijn zijn. Ik zal veel op pad zijn, de afstanden in Namibië zijn enorm. Dit betekent zo honderden kilometers rijden voor een ingreep van een half uur bijvoorbeeld. Veel van de cliënten zijn blanke Afrikaanse boeren, die soms een andere kijk op natuurbehoud hebben als ik. Denk hierbij aan het fokken van speciale kleurvariaties van bepaalde dieren (gouden gnoes, zwarte impala’s etc.) voor de trofeejacht. Maar aan de andere kant, zonder deze boeren zou het land gebruikt worden voor bijvoorbeeld de veeteelt. Natuurbehoud is maar een heel dubbel iets, maar dit maakt het ook zo interessant. Daarnaast zijn de mensen vaak wat behoudender als wij hier, in bijvoorbeeld dingen die wij volkomen normaal vinden. Zo volgen veel nog erg strikt de bijbel en diens ‘regels’. Ook racisme is nog wel een ding helaas.

Al met al kijk ik erna uit, ik za veel leren en zien, en daar doe ik het voor. Ik hoop dat deze baan mij verder gaan helpen in Namibië. Ik zal waarschijnlijk ergens eind dit jaar terg naar Nederland komen voor een vakantie.

Groetjes Maris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zeist

Wildlife dierenarts

Per maart 2017 zal ik werken voor een wildlife dierenarts in Namibië

Recente Reisverslagen:

03 December 2018

Laatste update van 2018

03 November 2018

Update

31 Augustus 2018

Update

06 Juli 2018

Update

03 Mei 2018

Update
Mariska

Actief sinds 26 Juni 2010
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 43159

Voorgaande reizen:

13 Februari 2017 - 31 December 2018

Wildlife dierenarts

15 Maart 2016 - 15 Maart 2016

Treesleeper Camp

24 September 2014 - 18 Januari 2015

Namibië - Farming with predators

28 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Cheetah Conservation Fund

01 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Modgaji Conservation and Rehabilitation Project

Landen bezocht: