Dag 3 Zand zand zand - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Mariska - WaarBenJij.nu Dag 3 Zand zand zand - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Mariska - WaarBenJij.nu

Dag 3 Zand zand zand

Blijf op de hoogte en volg Mariska

31 Augustus 2013 | Namibië, Swakopmund

Na een lekker koud nachtje in Spitzkoppe, het huisje was niet geïsoleerd , hebben we eerst ontbeten met wat brood en snelle Jelle’s (thanks oma ;)) want het restaurant bleek gesloten te zijn, gelukkig hadden we nog wat over! Tijdens ons ontbijt werden we in het zonnetje aangestaard door zwarte mangoesten en klipdassen! Daarna hebben we een rondleiding gehad van Eddy, onze gids. We kwamen bij hem aan, toen zei hij dat we zelf moesten rijden tussen de bergen, maar gelukkig wilde hij ook wel rijden, zodat wij goed om ons heen konden kijken. De bergen rondom Spitzkoppe waren prachtig! Door vroegere vulkaanactiviteit zijn ze zo hoog geworden, en door wind- en watererosie op een bepaalde manier gevormd. Wat ook bijzonder was, is dat er op verschillende plekken tekeningen te zien waren die de bushman zo’n 2000-4000 jaar geleden hadden gemaakt. Daarmee communiceerden ze naar andere stammen, bijvoorbeeld om zo te laten zien op wat voor dieren er gejaagd kon worden, of dat er gevaarlijke slangen voorkwamen. Verder hebben we tijdens onze tour steppe-zebra’s gezien, een paar springbokken, steenbokken, een soort neushoornvogel en nog veel meer klipdassen. Ik was blij dat onze gids Eddy reed, want het was af en toe behoorlijk hobbelig, en de auto had er flink moeite mee! Na 2 uur waren we klaar, en konden we verder met onze reis richting de kust.

We hadden een rit van ongeveer 2 uur voor de boeg richting Swakopmund. Gelukkig weer mooie geasfalteerde wegen, dus het rijden ging prima. Langzaamaan zag je het landschap veranderen van lage begroeiing naar steeds meer zand.

Swakopmund is een mooie leuke stad aan de kust van Namibië, en toch ook midden in de woestijn. Het is erg op toeristen gericht, maar ik vind het heel mooi hier. En ons hostel is echt prachtig! Het heet Secret Garden, en die naam is helemaal op zijn plaats! De kamers zijn gesitueerd rondom een mooie aangelegde tuin. Alles zit in de kamer; douche, wc, maar ook koffie en thee is vrij verkrijgbaar. Vanavond gaan we hier ook dineren, en morgenvroeg staat het ontbijt voor ons klaar. Om 8 uur worden we opgehaald, om een dolfijnentour te gaan doen, waarbij we hopelijk ook zeeleeuwen en misschien wel een walvis zullen zien.

Alles gaat hier dus verder heel goed, Namibië is tot nu toe prachtig en de mensen zijn geweldig. Totaal niet het gevoel dat het her onveilig is. Grappig is ook dat als je gaat rijden in de auto, het slot automatisch dicht gaat, zo kunnen mensen dus nooit je deur open doen van buiten. We blijven 3 nachten in Swakopmund, en 5 september rijden we door naar ons volgende hostel: Weltevrede in de buurt van de Sossusvlei.

• 31 Augustus 2013 - 19:59

Linda :

Hey,

fijn dat het goed gaat en
    zo te horen hebben jullie al een hele reis gemaakt.

X Linda

• 31 Augustus 2013 - 22:55

Elke:

Leuk je reis zo te volgen. Fijn dat alles goed gaat. Geniet ervan.
    Groetjes, Elke

• 01 September 2013 - 12:45

Brenda:

Hoi,
    zo te lezen heb je het al lekker naar je zin. Hopenlijk wordt de rest van de reis ook zo mooi en nog mooier!Geniet ervan!

p.s handig die deuren van je auto, alleen je sleutels niet erin laten zitten en dan uitstappen ;)

Groetjes Brenda

• 01 September 2013 - 22:50

Arend:

heeft de zebrahengst de foto van jullie beiden genomen ?