Seizoen loopt ten einde - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Mariska - WaarBenJij.nu Seizoen loopt ten einde - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Mariska - WaarBenJij.nu

Seizoen loopt ten einde

Blijf op de hoogte en volg Mariska

11 September 2017 | Namibië, Windhoek

Hoi allemaal!

Het is weer even geleden dat ik een update geschreven heb. Om eerlijk te zijn heb ik nou niet heel veel bijzonders meegemaakt sinds de laatste keer, het is erg rustig met werk. Ons werkseizoen loopt tot eind september, dan zullen we alleen nog zo af en toe werk hebben.

Om me een beetje bezig te houden heb ik een online cursus gedaan (over het werk van een dierenarts, cursus is bedoeld om aankomende studenten te laten zien wat het werk inhoudt), schrijf artikelen (over ziektes, management etc., dit wordt naar de boeren gestuurd), beetje administratie enzovoort. Verder gaan we in november weer een dart immobilisatie cursus doen (wat ik vorig jaar gedaan heb), deze keer bij AfriCat. Hier ben ik de voorbereidingen voor aan het doen.

Mijn oude huis heb ik opgezegd, beetje stom verhaal helaas… Ik was aan het kijken voor een ander huis, omdat het bij mij erg druk was, veel mensen/auto’s/muziek etc. Ik kwam in contact met iemand in Brakwater, met een prachtig huisje beschikbaar! Midden in de natuur, veel wildlife (het wild pad, waar de dieren lopen om naar het water te gaan, liep recht langs dat huisje). Daarnaast had die vrouw een opvang voor (roof)vogels, uilen, gieren etc. Perfecte plek! Oude huis opgezegd, contract getekend (ik dan), en spullen gekocht. Helaas 3 dagen voor ik zou verhuizen, heeft ze de hele boel gecanceld, met als reden ‘ik denk niet dat je een werkvergunning krijgt’… Geen idee hoe ze daar opeens bij kwam, geprobeerd haar over te halen, maar nee. Daar zat ik dan… Eind aug en over een paar dagen moest ik m’n huis uit… Gelukkig kon ik een week bij Ulf blijven, en nu dus in het huis van zijn buren. Na 8 oktober zal ik in Windhoek zelf gaan wonen, in de drukke stad…  Ik zal naast de dierenkliniek gaan wonen. Heeft wel z’n voordelen, omdat vanaf oktober Ulf gaat lesgeven op de universiteit, en er dus nauwelijks werk zal zijn. Ik zal dan meehelpen bij de kliniek. Maar hoop volgend jaar toch wel weer wat in Brakwater te vinden.

Ondanks dat dat mens van dat huisje zei dat ik geen werkvergunning zou krijgen… heb ik die toch inmiddels gekregen! Voor 2 jaar :D

Misschien kunnen jullie me helpen bij het volgende: Ulf wil delen van zijn grond verkopen. Geïnteresseerden kunnen een plot (stuk grond) van 5 hectare kopen, voor slechts N$1.2 miljoen - €77.122. In totaal zijn er 5 plots beschikbaar. Je kunt hier dan je huis opbouwen. Je woont middenin de natuur, en toch op korte afstand van Windhoek (zo’n 20 min rijden). Als ik het geld had, dan had ik het direct gekocht! De natuur is hier prachtig, en er is veel wildlife. Kennen jullie misschien mensen die geïnteresseerd zijn? Of mensen die meer van dit soort projecten afweten? Hoe kan ik dit ‘verkopen’ in Nederland? Als het me lukt om een koper te vinden, dan krijg ik de commissie!

Ulf gaat deze week weer naar Congo, dan volgt er nog 1 vracht, en dan is Congo klaar voor dit jaar. Hopelijk kunnen we volgend jaar het andere reservaat ‘bevoorraden’ met wild. Helaas kan ik (weer) niet mee… Maar ga dan weer naar de neushoorn-farm voor een weekje.

Het weer begint warm te worden, gister was het bloedheet! De zomer begint eraan te komen, de mensen hier denken dat de zomer erg heet gaat worden dit jaar. Maandag heeft het een beetje geregend! Heel vreemd voor de tijd van het jaar. Normaal komt het pas in november/december. Ook zijn er veel wolken. De tijd is hier trouwens een uur achteruit gegaan, dus we zijn nu op dezelfde tijd als in Nederland.

Ik heb wat nieuwe foto’s geplaatst op Google:
https://goo.gl/photos/Z2abRyCymfaJs9Yh6

Groetjes Maris

  • 11 September 2017 - 13:04

    M J Bijsterbosch:

    Heeel veel sucses heel veel sterkte.

  • 13 September 2017 - 10:50

    Myrna Dekker:

    Leuk om te lezen dat het je daar zo goed bevalt. Hoop dat je gauw een woning in Brakwater kan vinden. Ik ken helaas niemand die een plot wil kopen. Heel veel succes! gr.Myrna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Wildlife dierenarts

Per maart 2017 zal ik werken voor een wildlife dierenarts in Namibië

Recente Reisverslagen:

03 December 2018

Laatste update van 2018

03 November 2018

Update

31 Augustus 2018

Update

06 Juli 2018

Update

03 Mei 2018

Update
Mariska

Actief sinds 26 Juni 2010
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 43160

Voorgaande reizen:

13 Februari 2017 - 31 December 2018

Wildlife dierenarts

15 Maart 2016 - 15 Maart 2016

Treesleeper Camp

24 September 2014 - 18 Januari 2015

Namibië - Farming with predators

28 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Cheetah Conservation Fund

01 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Modgaji Conservation and Rehabilitation Project

Landen bezocht: