Terug bij CCF - Reisverslag uit Otjiwarongo, Namibië van Mariska - WaarBenJij.nu Terug bij CCF - Reisverslag uit Otjiwarongo, Namibië van Mariska - WaarBenJij.nu

Terug bij CCF

Blijf op de hoogte en volg Mariska

13 Oktober 2014 | Namibië, Otjiwarongo

Hoi allemaal,

Hier weer even een update! We zijn afgelopen vrijdag wezen kijken bij de Woltemade farm, op deze farm wordt het onderzoek uitgevoerd. Deze vee- en jachtboerderij wordt gerund door Rolf Ritter, een Namibische Duitser. Hele aardige familie, we mochten aanschuiven voor lunch! De accommodatie ziet er super uit!! Het is een enorm huis met heel veel kamers, en en-suite badkamers! En… een groot zwembad erbij!! Het huis is wel leeg, er staan alleen twee bedden, een tafel, een keuken en koelkast in. Maar veel meer zullen we niet nodig hebben, aangezien we overdag druk zullen zijn met het zoeken naar sporen.

Aan het eind van de middag zijn we naar mijn oude stageplaats gegaan: het Cheetah Conservation Fund (CCF)! Het was erg leuk om weer terug te zijn, al heb ik wel veel mensen gemist die er in mijn tijd waren. Mijn eerste dag begon goed, ik mocht met de Ambassador cheetah’s lopen. Deze cheetahs zijn van jongs af aan door mensen grootgebracht, en dus aan mensen gewend. Ik heb ze weer zien rennen tijdens de cheetah run, wat blijft dat toch gaaf om te zien! Verder heb ik weer met de paarden en honden gewerkt. Bij de paarden is niet zoveel veranderd, er zijn er nog steeds zeven. Zelfs good-old Tango doet het nog heel goed. Bij de honden is wel het een en ander veranderd. Er zijn meer honden, en er zijn momenteel 4 nestjes met puppy’s! Daarnaast heb ik mijn oude project weer opgepakt, namelijk de cheetah administratie… Daar is nadat ik weggegaan ben weinig meer aan gedaan :p Verder heb ik wat giraffe ID-ing gedaan. Er wordt geprobeerd om de giraffen op CCF grond te identificeren. Dit gebeurt aan de hand van het vachtpatroon, die is voor elke giraffe anders. Ik ben één keer het veld in geweest, heerlijk! Zinzi, een vrijgelaten cheetah met een GPS-halsband, was al een poosje op dezelfde plaats. Aan de hand van de GPS punten leek het erop alsof ze een kill had gemaakt. Dus ik mocht mee om haar te zoeken! We hebben de cheetah op kortbij getrackt, maar ze leek steeds van ons weg te lopen. Dus we hebben haar met rust gelaten, en zijn op zoek gegaan naar een mogelijk karkas. En dat hebben we gevonden, ze had een steenbok gedood! Kortom, ik heb me niet verveeld!

Verder heb ik gelukkig ook nog wat kunnen doen voor het project. Ik heb een Facebook pagina aangemaakt, en we zitten al over de 100 likes!! Iedereen die FB heeft, please like en deel de pagina! De titel is Farming with Predators. Het is de bedoeling dat ik hier zo nu en dan wat op post, bijvoorbeeld foto’s van sporen, of meer informatie over roofdieren, het onderzoek etc. Daarnaast heb ik enquêtes, die naar boeren waren gestuurd om informatie in te winnen hoe ze omgaan met roofdieren, ingescand, en deels ingevoerd. Ik heb ook mogelijke beurzen uitgezocht die aangevraagd kunnen worden om wat extra geld voor het onderzoek te krijgen, dat is hard nodig! Het zou geweldig zijn als we een beurs zouden kunnen krijgen, want dat zou betekenen dat we misschien wel een GPS halsband kunnen kopen. Hiermee zouden we veel betere data krijgen van waar het dier zich bevindt, en wat het doet op een dag. En… jullie kunnen daarbij helpen!! Via deze site: http://www.kapipal.com/farmingwithpredators kan geld gedoneerd worden :) Alvast bedankt!!

Mijn plannen voor de komende dagen weet ik nog niet… De auto die voor dit project gebruikt zal worden, staat nog bij de garage in Swakopmund (zo’n 4/5 uur rijden)… Elke dag wordt gezegd, ‘ja, nog een paar kleine dingetjes, dan is hij klaar’, maar daar komt dus weinig van terecht. Ik hoop dat we de auto zo snel mogelijk krijgen, want dit is natuurlijk wel erg zonde van de tijd. Ik houd jullie op de hoogte ;) Als we eenmaal bij de Ritter farm zijn, zal ik beperkt internet hebben, waarschijnlijk alleen op mijn telefoon.

Ik hoop dat het goed gaat met jullie!

  • 14 Oktober 2014 - 11:56

    Nadia Van Poorten:

    Leuk om je weer te volgen =) Zo te lezen heb je het naar je zin. Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Otjiwarongo

Mariska

Actief sinds 26 Juni 2010
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 43179

Voorgaande reizen:

13 Februari 2017 - 31 December 2018

Wildlife dierenarts

15 Maart 2016 - 15 Maart 2016

Treesleeper Camp

24 September 2014 - 18 Januari 2015

Namibië - Farming with predators

28 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Cheetah Conservation Fund

01 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Modgaji Conservation and Rehabilitation Project

Landen bezocht: