Eerste week - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Mariska - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Mariska - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Mariska

30 September 2014 | Namibië, Windhoek

Hoi allemaal,

Ik heb mijn eerste weekje in Namibië er alweer bijna opzitten! Alles gaat goed hier, moet zeggen dat het weer wel weer even wennen was, bij aankomst was het behoorlijk warm! Maar… ik zal niet klagen… ;)

De vluchten zijn goed gegaan, en ik had verder geen vertraging. Donderdag ben ik aangekomen, en ben ik opgehaald van het vliegveld door Chavoux, de onderzoeker. Op weg naar Windhoek hebben we Rosalia, een vriendin hier in Namibië die ik bij CCF heb leren kennen, opgehaald, en hebben we nog wat inkopen gedaan. We verbleven bij een guesthouse in Windhoek, waar ik een prachtige kamer had! Het Afrika gevoel kwam wel direct terug, vooral toen de stroom uitviel, en we dus voor 9 uur al maar gingen slapen aangezien alles donker was!

De volgende dag hebben we een auto gehuurd, en zijn richting het zuiden, naar Keetmanshoop gereden. Keetmanshoop was een kleine 6 uur rijden. De rit bracht veel herinneringen terug aan vorig jaar, toen Marianne en ik voor het eerst hier samen rondreden! Zaterdag zijn we nog verder naar het zuiden gegaan, ons doel was natuurlijk de prachtige Fish River Canyon! Al vrij snel doemden de eerste bergen op. Wauw!! En… eindelijk de eerste wilde dieren gezien! We hebben kudu’s, oryxen, springbokken en klipspringers gezien. Klipspringers had ik nog niet eerder gezien, dat zijn kleine antilopen. Onderweg zijn we gestopt bij een uitkijkpunt over de Fish River Canyon, geweldig om te zien, zo mooi! Daarna zijn we verder gereden naar Ai-Ais, waar we drie nachten verbleven. Ai-Ais ligt aan het eind van de Fish River Canyon. Hier hebben ze heerlijke warmwaterbronnen, dus veel gezwommen, gerelaxt en lekker gewandeld.

Vandaag zijn we in een keer terug naar Windhoek gereden 7 uur weg, en om 4 uur waren we weer in het guesthouse. Donderdag gaan we naar de farm waar het onderzoek uitgevoerd zal worden, dus dan zal ik eindelijk de accommodatie te zien krijgen… Ben erg benieuwd! Dan gaan we het als het goed is, en de ‘Grote Baas’ van CCF geen bezwaar heeft, een week naar CCF. Chavoux werkt hier nog, en de bedoeling is dat hij 1 week per maand daar werkt, en dan 3 maanden zijn eigen onderzoek kan uitvoeren. Hopelijk kan ik zonder betaling dan een weekje voor CCF werken. Na die week gaan we echt beginnen met het onderzoek 

Ik hoop dat alles goed gaan in Nederland!

  • 01 Oktober 2014 - 09:07

    Elke:

    Hoi Maris. Dat klinkt goed zeg. Nog een goede tijd!
    Groetjes uit Utrecht

  • 01 Oktober 2014 - 18:07

    Arend:

    waar staan je foto,s

  • 11 Oktober 2014 - 18:17

    Myrna :

    Hoi Mariska,
    Ik kon de link van waar ben je nu niet vinden, maar het is weer gelukt.
    Fijn trouwens dat je hierboven de link gezet hebt waar de foto's staan.
    Wat een prachtige foto's en wat ziet het er daar mooi uit.
    Veel plezier nog!!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Mariska

Actief sinds 26 Juni 2010
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 43174

Voorgaande reizen:

13 Februari 2017 - 31 December 2018

Wildlife dierenarts

15 Maart 2016 - 15 Maart 2016

Treesleeper Camp

24 September 2014 - 18 Januari 2015

Namibië - Farming with predators

28 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Cheetah Conservation Fund

01 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Modgaji Conservation and Rehabilitation Project

Landen bezocht: