Aftellen is begonnen... - Reisverslag uit Otjiwarongo, Namibië van Mariska - WaarBenJij.nu Aftellen is begonnen... - Reisverslag uit Otjiwarongo, Namibië van Mariska - WaarBenJij.nu

Aftellen is begonnen...

Blijf op de hoogte en volg Mariska

24 Januari 2014 | Namibië, Otjiwarongo

Vandaag is helaas alweer mijn laatste dag bij CCF… Heel gek, om na 5 maanden hard gewerkt te hebben, en een totaal ander leven geleidt te hebben, om dan zomaar weg te gaan…

We hebben nog een aantal mooie dieren gezien de laatste tijd, waaronder een spugende cobra! Ik was die dag toevallig vrij, en ik was film aan het kijken op mijn kamer. Toen hoorde ik opeens de werksters schreeuwen en gillen… Dus ik naar buiten, en daar zat een prachtige zwart-witte cobra! Ik heb direct mijn begeleider gebeld, en zij stuurde iemand langs om hem te vangen. Als een ware Steve Irwin ving hij de slang, en bracht hem weg naar een veilige plek. We hebben ook nog wat game counts gedaan, één van de dingen die hier het allerleukst zijn om te doen! Op één van die counts hebben we een witte jakhals gezien! Best bijzonder, want voor zo’n wit dier is het natuurlijk lastiger overleven.

Onze laatste dag bij CCF was erg geslaagd, want we mochten op husbandry. Dus de laatste keer de wilde cheetahs voeren. Na het voeren mochten Marianne en ik helpen met het tracken van 2 van de 3 wild girls. Ik mocht cheetah Jacomina opsporen, want heel snel lukte! Ze zat vlakbij de weg, en in prima conditie! Ze liep om ons heen, blies en spuugde om ons weg te krijgen. Wat een super ervaring om een echte wilde cheetah van zo dichtbij te zien! Marianne heeft daarna Minja opgespoord, die we ook vrij snel zagen. Daarna was het tijd om alle laatste projecten af te maken, en alles in te leveren…

Ondanks dat CCF niet altijd helemaal was wat we verwachtte, ga ik het heel erg missen hier. Het leven is soms moeilijk hier, maar er zijn zoveel dingen die het waard maken. Tijdens het eten hebben we een fantastisch uitzicht op de Waterberg, tijdens het wandelen met Amos (‘mijn’ hond) zie je zoveel wildlife, de game counts, de cheetahs etc etc. Ook veel van de mensen ga ik enorm missen, je werkt niet alleen met elkaar, maar leeft ook met elkaar.

Maar goed, al vind ik het erg jammer om te gaan, we hebben nog een paar mooie dagen voor de boeg. Morgen gaan we naar Erindi, een privé reservaat wat helemaal vol zit met wildlife. Ook hebben ze daar verschillende cheetahs van CCF zitten. We blijven hier 2 nachten. Maandag gaan we terug naar Otjiwarongo, waar we 1 nachtje blijven. De volgende dag gaan we met de taxi naar Windhoek, waar we ook nog een nachtje verblijven. Woensdag zullen we dan rond 17:15 vliegen, om rond half 11 aan te komen in Nederland.

Zie jullie allemaal snel weer!!

Foto’s zoals altijd zijn te zien op: https://picasaweb.google.com/104911345884190527033/Namibie

  • 24 Januari 2014 - 17:45

    Sanne:

    Goede terugreis en zie je snel;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Otjiwarongo

Mariska

Actief sinds 26 Juni 2010
Verslag gelezen: 721
Totaal aantal bezoekers 43163

Voorgaande reizen:

13 Februari 2017 - 31 December 2018

Wildlife dierenarts

15 Maart 2016 - 15 Maart 2016

Treesleeper Camp

24 September 2014 - 18 Januari 2015

Namibië - Farming with predators

28 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Cheetah Conservation Fund

01 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Modgaji Conservation and Rehabilitation Project

Landen bezocht: