Dag 2 Tandenpoetsen onder de sterrenhemel - Reisverslag uit Spitzkop, Namibië van Mariska - WaarBenJij.nu Dag 2 Tandenpoetsen onder de sterrenhemel - Reisverslag uit Spitzkop, Namibië van Mariska - WaarBenJij.nu

Dag 2 Tandenpoetsen onder de sterrenhemel

Blijf op de hoogte en volg Mariska

30 Augustus 2013 | Namibië, Spitzkop

Na ons pannenkoekenontbijt werden we opgehaald vanuit het hostel naar de verhuurmaatschappij Avis, waar we onze huurauto konden ophalen, een VW Vivo (in NL Polo)! Leuke auto, alleen wel heel erg vreemd om links te rijden! We waren dan ook erg blij dat we Windhoek uit waren. Het is een vrij chaotische stad waar het niet altijd duidelijk is wie eerst mag… Maar gelukkig ligt Avis aan de rand van de stad, en waren we vrij snel op de snelweg. Het was een mooie grote, brede geasfalteerde weg, dus helemaal prima om te rijden! Tanken gaat ook erg gemakkelijk, dat wordt voor je gedaan, en daarna wordt gratis je vooruit helemaal schoongemaakt! Onderweg hebben we veel wrattenzwijnen gezien, bavianen en een paar groepjes parelhoenders.

Na zo’n 2,5 uur rijden moesten we voor het eerst een gravelweg op om naar Spitzkoppe te komen. Op de borden staat dat je 100 kan, maar dit hebben we maar niet uitgeprobeerd :p Op een gegeven moment doemde Spitzkoppe dan op, een prachtig gebergte waar we recht op af reden! Onze campsite ligt echt naast de bergen, en we hadden een prachtig huisje met rieten dak. Er is geen verwarming stromend water of internet, maar het landschap maakt alles goed! De wc was een gat in de grond, die mag ik hopen af en toe schoon wordt gemaakt :p De douche had wel warm water, dus dat was prima. We zijn ’s middags een stuk gaan lopen, en hebben veel vogels gezien, en klipdassen. Ook hebben we zebra’s gehoord, en veel mest gezien, ook rond ons huisje, dus hopelijk gaan we ze ook in levende lijve zien.

• 31 Augustus 2013 - 19:42

Arend:

ben je nog niet opgepakt voor bodemverontreiniging ??

• 31 Augustus 2013 - 21:46

Simone:

hey Maris
    heb je mooi weer in namibie

en heb je nog paardgereden
    en heb je nog met een cheeta geknuffeld
    fijne avond

groeten van simone

• 01 September 2013 - 14:24

Mariska :

Die mest was trouwens van ezels, bleek achteraf :p

• 01 September 2013 - 22:46

Arend:

is dat een blanke inboorlinge ?